Mozgásminőség

Gimnasztikai gyakorlat értékelése a testnevelő tanárképzésre jelentkezők körében

Szerzők

  • Balázs FÜGEDI Eszterházy Károly Főiskola,Testnevelési és Sporttudományi Intézet
  • József BOGNÁR Semmelweis Egyetem, Testnevelési és Sporttudományi Kar
  • László HONFI Eszterházy Károly Főiskola,Testnevelési és Sporttudományi Intézet

Kulcsszavak:

mozgástanulás, mozgásminőség, mozgásstabilitás, eredményesség

Absztrakt

Mint a felvételi vizsgák rendszeres szervezője és értékelője, kiemelten
foglalkoztat minket a pedagógusjelöltek mozgásos tevékenysége, teljesítmé-
nye. Többéves megfigyeléseink alapján a mozgástanulással és mozgáskont-
rollal kapcsolatos elméletekre építve felmértük az egri Eszterházy Károly
Főiskolára 2002-ben és 2003-ban jelentkező felvételizők gimnasztikai kép-
zettségét. A vizsgálattal elsődleges szempontunk a mozgásminőség és a
mozgáskivitelezés elemzése volt, melyet összesen 532 fő felvételizőn végez-
tünk. Az eredmények szerint a felvételizők mozgásminősége és mozgásstabi-
litása a gimnasztika mozgásanyagában gyengének számít.

##submission.downloads##

Megjelent

2006-06-08

Ugyanannak a szerző(k)nek a legtöbbet olvasott cikkei

1 2 3 4 5 > >>