Mozgásminőség
Gimnasztikai gyakorlat értékelése a testnevelő tanárképzésre jelentkezők körében
Kulcsszavak:
mozgástanulás, mozgásminőség, mozgásstabilitás, eredményességAbsztrakt
Mint a felvételi vizsgák rendszeres szervezője és értékelője, kiemelten
foglalkoztat minket a pedagógusjelöltek mozgásos tevékenysége, teljesítmé-
nye. Többéves megfigyeléseink alapján a mozgástanulással és mozgáskont-
rollal kapcsolatos elméletekre építve felmértük az egri Eszterházy Károly
Főiskolára 2002-ben és 2003-ban jelentkező felvételizők gimnasztikai kép-
zettségét. A vizsgálattal elsődleges szempontunk a mozgásminőség és a
mozgáskivitelezés elemzése volt, melyet összesen 532 fő felvételizőn végez-
tünk. Az eredmények szerint a felvételizők mozgásminősége és mozgásstabi-
litása a gimnasztika mozgásanyagában gyengének számít.