A tanár-diák-kapcsolat vizsgálatának lehetősége az iskolai testnevelésben

Szerzők

  • László RÉVÉSZ Eszterházy Károly Főiskola, Természettudományi Kar, Sporttudományi Intézet, Eger
  • Judit EKLER Nyugat-magyarországi Egyetem, Berzsenyi Dániel Pedagógusképző Kar, Sporttudományi Intézet, Szombathely
  • Balázs FÜGEDI Nyugat-magyarországi Egyetem, Berzsenyi Dániel Pedagógusképző Kar, Sporttudományi Intézet, Szombathely
  • Melinda BÍRÓ Eszterházy Károly Főiskola, Természettudományi Kar, Sporttudományi Intézet, Eger
  • István KARSAI Pécsi Tudományegyetem, Egészségtudományi Kar, Fizioterápiás és Sporttudományi Intézet, Pécs
  • Tibor POLGÁR Nyugat-magyarországi Egyetem, Berzsenyi Dániel Pedagógusképző Kar, Sporttudományi Intézet, Szombathely

Kulcsszavak:

tanár-diák-kapcsolat, testnevelés

Absztrakt

Az iskolai oktató-nevelő munka része a megfelelő, a tanulást leginkább tá -
mogató tanár-diák-kapcsolat kialakítása. Ennek a területnek a vizsgálata régóta
jelen van a neveléstudományi kutatásokban, azonban a kutatások általában egy-
séges egészként vizsgálják a tanár-diák-kapcsolatot. Az iskolai testnevelés sa-
játosságaira való tekintettel érdemes a tanár és a diák között létrejövő viszonyt
tantárgyspecifikusan is megközelíteni, hiszen a testnevelés és sport műveltségi
terület oktatásának módszertana, a fejlesztési feladatok, az elérendő célok jelen-
tős eltérést mutatnak a többi iskolai tantárgyhoz képest.
A tanulmány szerzőinek célja, hogy egy mérőeszköz alkalmazhatóságát
vizsgálják meg, és tapasztalatokat szerezzenek a kérdőív által m ért dimenziókról.
A mérőeszközzel lehetőség nyílik specifikusan a testnevelő tanár és a diák kap-
csolatát vizsgálni.

##submission.downloads##

Megjelent

2015-06-08

Ugyanannak a szerző(k)nek a legtöbbet olvasott cikkei

1 2 3 4 5 > >>