A tanár-diák-kapcsolat vizsgálatának lehetősége az iskolai testnevelésben
Kulcsszavak:
tanár-diák-kapcsolat, testnevelésAbsztrakt
Az iskolai oktató-nevelő munka része a megfelelő, a tanulást leginkább tá -
mogató tanár-diák-kapcsolat kialakítása. Ennek a területnek a vizsgálata régóta
jelen van a neveléstudományi kutatásokban, azonban a kutatások általában egy-
séges egészként vizsgálják a tanár-diák-kapcsolatot. Az iskolai testnevelés sa-
játosságaira való tekintettel érdemes a tanár és a diák között létrejövő viszonyt
tantárgyspecifikusan is megközelíteni, hiszen a testnevelés és sport műveltségi
terület oktatásának módszertana, a fejlesztési feladatok, az elérendő célok jelen-
tős eltérést mutatnak a többi iskolai tantárgyhoz képest.
A tanulmány szerzőinek célja, hogy egy mérőeszköz alkalmazhatóságát
vizsgálják meg, és tapasztalatokat szerezzenek a kérdőív által m ért dimenziókról.
A mérőeszközzel lehetőség nyílik specifikusan a testnevelő tanár és a diák kap-
csolatát vizsgálni.