A szülői minta szerepe a sportolási szokásokban és a testnevelés megítélésében

Szerzők

  • Balázs FÜGEDI Eszterházy Károly Egyetem, Sporttudományi Intézet, Eger
  • József BOGNÁR Eszterházy Károly Egyetem, Sporttudományi Intézet, Eger
  • László KOVÁCS T. Eötvös József Főiskola, Baja

DOI:

https://doi.org/10.33040/ActaUnivEszterhazySport.2019.1.47

Kulcsszavak:

fizikai aktivitás, szülői minta,, testnevelés

Absztrakt

Egyetértés mutatkozik abban, hogy elsősorban az életmód, a fizikai aktivitás, a táplálkozás, az egészségkárosító szenvedélyektől való mentesség, valamint a mentális-lelki egyensúly számít a fő egészséget befolyásoló tényezők közé. A szülők szerepe kiemelésre érdemes a sportolási szokások és a sporthoz való viszony kialakítása és fenntartása oldaláról. A tanulmány célja a testneveléssel és sportolással kapcsolatos taulói és szülői vélemény és tapasztalat bemutatása. Nyílt és zárt végű kérdések segítségével kérdeztük meg egy vidéki kisváros 10-12 éves a tanulóit (n = 1218) és szüleit (n = 571). Eredményeink alapján elmondható, hogy a szülők gyermekkorukban többet sportoltak, mint a gyermekeik jelenleg. A tanulók 58%-a egyáltalán nem sportol a testnevelésórán kívül. A sport tipikus színtere az édesanyák esetében az iskola, míg az édesapa és a tanulók esetében a klub. A szülői minta jelentős része fontosnak tartja az iskolai testnevelést, ugyanakkor a szakirodalommal ellentétben nem játszanak jelentős szerepet a gyermekeik sportolásában és a fizikai aktivitás iránti pozitív attitűd kialakításában.

##submission.downloads##

Megjelent

2020-04-15

Ugyanannak a szerző(k)nek a legtöbbet olvasott cikkei

1 2 3 > >>