A kétciklusú testnevelő tanárképzés előzményei és tapasztalatai az Eszterházy Károly Főiskolán

Szerzők

  • Gábor SZALAY Eszterházy Károly Főiskola, Sporttudományi Intézet, Eger
  • Zsófia SZALAY Eszterházy Károly Főiskola, Sporttudományi Intézet, Eger
  • László HONFI Eszterházy Károly Főiskola, Sporttudományi Intézet, Eger

Kulcsszavak:

tanárképzés, testnevelő, tanterv, ciklus, kredit

Absztrakt

Az Eszterházy Károly Főiskolán 1948 óta folyik testnevelő tanárképzés.
2006-ban a kétciklusú tanárképzés keretében, először a testnevelő – edző alap-
szakot akkreditáltatta a főiskola Sporttudományi Intézet, majd 2009-től a máso-
dik ciklust is sikerült akkreditáltatni, és elindítani a testnevelő tanár mesterkép-
zésben is elindult a főiskolán.
A képzési struktúra átalakítása együtt járt a kreditrendszer általánossá válásá-
val. A két új rendszer bevezetése alapjaiban változtatta meg a hallgatói létet,
képzést, diplomaszerzési feltételeket.
Tanulmányunkban arra keressük a választ, hogy a kétciklusú rendszer bevál-
totta-e a bevezetésével elvárt előnyöket.

##submission.downloads##

Megjelent

2025-02-03

Ugyanannak a szerző(k)nek a legtöbbet olvasott cikkei

1 2 3 > >>