A sporttáborok szerepe az Eszterházy Károly Főiskolán

Szerzők

  • Anetta MÜLLER Eszterházy Károly Főiskola, Testnevelési és Sporttudományi Intézet, Eger
  • Gyula SZÉLES-KOVÁCS Eszterházy Károly Főiskola, Testnevelési és Sporttudományi Intézet, Eger
  • János SERES Eszterházy Károly Főiskola, Testnevelési és Sporttudományi Intézet, Eger
  • Árpád BOCZ Eszterházy Károly Főiskola, Testnevelési és Sporttudományi Intézet, Eger
  • Pál HAJDU Eszterházy Károly Főiskola, Testnevelési és Sporttudományi Intézet, Eger
  • László SÜTŐ Eszterházy Károly Főiskola, Testnevelési és Sporttudományi Intézet, Eger
  • Gábor SZALAY Eszterházy Károly Főiskola, Testnevelési és Sporttudományi Intézet, Eger
  • Béla SZABÓ Eszterházy Károly Főiskola, Testnevelési és Sporttudományi Intézet, Eger
  • Imre JUHÁSZ Eszterházy Károly Főiskola, Testnevelési és Sporttudományi Intézet, Eger

Kulcsszavak:

turisztika, természetjárás, vízitúra, sítábor, személyiségformálás

Absztrakt

A sporttáborok érdekes színfoltjai a főiskolánk képzési kínálatában, hiszen
nem a szokásos tanár-tanuló interakcióban szólítja meg a hallgatókat, mely kellő
motivációt jelent a számukra. A testnevelők képzésében a turisztika-, a vízi- és a
sítábor egyaránt megtalálható. A táborok során a táborszervezéssel, lebonyolí-
tással kapcsolatos menedzsment faladatokon kívül, gyakorlat-orientáltan sajátít-
ják el a turisztika, vízi- és sítáborokban alkalmazott mozgásanyagot.
A táborok jelentős pedagógiai értékkel bírnak, hiszen különféle nevelési fel-
adatokon keresztül pozitív személyiségjegyeket alakítanak ki és hozzájárulnak a
hallgatók személyiségformálásához is.
Az előadásban az Eszterházy Károly Főiskola testnevelő tanárképzési kínála-
tában megjelenő turisztika-, vízi- és sítáborok pedagógiai és módszertani sajá-
tosságait mutatjuk be, a több éves gyakorlati tapasztalatok alapján.

##submission.downloads##

Megjelent

2007-06-08

Ugyanannak a szerző(k)nek a legtöbbet olvasott cikkei

1 2 3 4 5 6 7 > >>