Testnevelés, mint tantárgy és a testnevelő tanárok tantestületi megítélése

Szerzők

  • Magdolna KRISTONNÉ BAKOS Eszterházy Károly Főiskola, Testnevelési és Sporttudományi Intézet, Eger
  • Gábor SZALAY Eszterházy Károly Főiskola, Testnevelési és Sporttudományi Intézet, Eger
  • Anetta MÜLLER Eszterházy Károly Főiskola, Testnevelési és Sporttudományi Intézet, Eger
  • János SERES Eszterházy Károly Főiskola, Testnevelési és Sporttudományi Intézet, Eger

Kulcsszavak:

iskolai testnevelés, testnevelő tanárok, tantestület

Absztrakt

A testnevelés messze megelőz más tárgyakat, hiszen nem csupán tantárgy-
szintű feladatról van szó. Szerepet vállal a testi és lelki egészség egyensúlyának
megteremtésében, az egészséges életmódra nevelésben, a káros szenvedélyek
elleni harcban, a helyes higiénés és szexuális szokások kialakításában, sőt a rek-
reáció és rehabilitáció területén is.
Jelentőségét tehát nem túlozzuk el. Az iskolai nevelő-oktató munkában azon-
ban nem fontosságának megfelelően kezelik. A testnevelőknek kell megvívniuk
„harcukat” a tantestületben, hogy a testnevelés jelentőségét elismertessék, más-
sal nem pótolható hatását, szerepét az iskola pedagógiai programjában megfelelő
helyen kezeljék. Sajnos kevés a segítségük, sőt az óraszámokért való küzdelem-
ben ellentmondásos a helyzetük.

##submission.downloads##

Megjelent

2007-06-08

Ugyanannak a szerző(k)nek a legtöbbet olvasott cikkei

1 2 3 4 5 > >>