Az atlétika tantárgy keretében felmért képességszintek változása 1984 és 2001 között felvett főiskolai hallgatónőknél

Szerzők

  • Gábor SZALAY Eszterházy Károly Főiskola, Testnevelési és Sporttudományi Intézet

Kulcsszavak:

kondícionális képességek, motoros próbák, képesség, atlétika, állóképesség, teljesítmény

Absztrakt

1984 és 2004 között az atlétika tantárgy keretében hallgatóinknak négy
kondícionális képességet mérő próbát kellett teljesíteniük. A cikkben röviden
kitérek a tantervváltozásokra, s az atlétika tantárgy programjának változásaira.
A képességszinteket minden hallgatónknak félévente kellett teljesítenie.
A szinteket és a teljesítés körülményeit időnként kis mértékben módosítot-
tuk. A 20 év alatt összegyűlt adatok alapján vizsgáltam hallgatónőink képes-
ségeinek változását.
A felmérések során több kérdés is felmerült a hallgatók teljesítményével,
eredményeivel kapcsolatban. Ebben a dolgozatban adatokkal próbálom
megvilágítani, hogy az eltelt közel 20 év alatt:
1. Változott-e hallgatóink teljesítménye a felmért számokban?
2. A változás milyen irányú, romlanak vagy javulnak az eredmények?
3. A változások statisztikailag értékelhetők-e?
Három témakörbe csoportosítottam az adatokat.
A.) A felmért időszakban 1984-2004 között hogyan változott a felmért
számok eredménye?
B.) A felmérési időszakok (ősz-tavasz) között mutatkozik-e eltérés?
C.) A főiskolás évek alatt hogyan változott hallgatóink teljesítménye?
Összességében megállapítható, hogy az egri hallgatónők állóképessége a
felmért időszakban romlott. A többi próbában is kimutatható a romló ten-
dencia, de csak kisebb mértékben, mint az állóképességben.

##submission.downloads##

Megjelent

2006-06-08

Ugyanannak a szerző(k)nek a legtöbbet olvasott cikkei

1 2 > >>