Az atlétika helye és szerepe az általános iskolai testnevelésben

Szerzők

  • Bernadett BERECZ Eszterházy Károly Egyetem, Sporttudományi Intézet, Eger
  • Anetta MÜLLER Eszterházy Károly Egyetem, Sporttudományi Intézet, Eger
  • Melinda BÍRÓ Eszterházy Károly Egyetem, Sporttudományi Intézet, Eger
  • Péter HIDVÉGI Eszterházy Károly Egyetem, Sporttudományi Intézet, Eger
  • Barna SZABÓ-CIFÓ Marosvásárhelyi Orvosi és Gyógyszerészeti Egyetem, Marosvásárhely
  • Péter ZIDEK Selye János Egyetem, Tanárképző Kar, Komárno

Kulcsszavak:

atlétika, kondicionális képességek, testnevelés, tanterv

Absztrakt

Napjainkban napvilágot látott az újabb (2013-as) kerettanterv, mely jelen-
tős mértékben megreformálta a testnevelés és sport műveltségterületét, így az
atlétikai követelményrendszer is jelentősen átalakult. Az atlétika mint alap-
sportág számos mozgásos képességet fejleszt, ami bázisul szolgál minden más
sportághoz. A kutatásunk során számos kérdés merült fel azzal kapcsolatban,
hogy az atlétikának köszönhetően hogyan alakul a gyermekek atletikus ké-
pessége és atlétikai mozgásanyaga. Mi a különbség azon tanulók között, akik
csak a testnevelésórán találkoznak az atlétikával, és azok között, akik edzésen
és sportköri foglalkozásokon is részt vesznek. A vizsgálatban a Felsőtárkányi
Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola 3. és 5. osztályos tanulói vettek
részt. A populáció életkora 9−12 év között oszlott meg, melyből 27 fiú és 33
lány.

##submission.downloads##

Megjelent

2017-10-12

Ugyanannak a szerző(k)nek a legtöbbet olvasott cikkei

1 2 3 4 5 6 > >>