A „Kézilabda az iskolában” program értékelése egy (lehetséges) kutatás tükrében

Szerzők

  • István JUHÁSZ Eszterházy Károly Egyetem, Sporttudományi Intézet, Eger
  • Anetta MÜLLER Eszterházy Károly Egyetem, Sporttudományi Intézet, Eger
  • Eszter BODA Eszterházy Károly Egyetem, Sporttudományi Intézet, Eger
  • Melinda BÍRÓ Eszterházy Károly Egyetem, Sporttudományi Intézet, Eger
  • Maria MACRA-OSORHEAN Babes-Bolyai Tudományegyetem, Testnevelés és Sport Kar, Kolozsvár

Kulcsszavak:

kézilabda, mindennapos testnevelés, koordinációs tesztek

Absztrakt

Tanulmányunkban a Kézilabda az iskolában program szerepéről, jelentősé
géről, cél- és eszközrendszeréről írunk. Egy felmérő programot ismertetünk,
mely egyes próbáinak eredményeit a cikkben bemutatjuk. 183 fő tanulón
(2-4. osztályosak), akik a heti 5 testnevelésórából két órát szivacskézilab-
dáznak, vizsgáltuk a kézilabda-sportágspecifikus teszteket tavasszal és ősszel.
Eredményeink alapján megállapítottuk, hogy az őszi méréshez képest a prog
ram hatására a fiúk és lányok célzásbiztonsága, technikai végrehajtása, a végre
hajtás időeredményei rendre javultak a tavaszi vizsgálatkor, továbbá a lányok
eredményeinek javulására a program nagyobb hatást fejtett ki.

##submission.downloads##

Megjelent

2016-08-06

Ugyanannak a szerző(k)nek a legtöbbet olvasott cikkei

1 2 3 4 5 6 > >>