A tanítási egység tervezésének jelentősége a testnevelési óra hatékonysága fokozásában
Kulcsszavak:
tanmenet, tanítási egység, változatosságAbsztrakt
Kevés iskolai tantárgy ment át olyan szemléleti, szerkezeti és tartalmi
változásokon, mint éppen az iskolai testnevelés, mind a mai napig húzódó
elégtelenséggel, hogy az ifjúság testi nevelése, edzése, testkultúrájának gya-
rapítása messze elmarad a szükségletektől.
Történeti kutatás módszerével igyekeztünk hozzájárulni a hiányosság
okainak feltárásához. Véleményünk szerint az oktató-nevelő munka eredmé-
nyessége elsősorban attól függ, hogy milyen a testnevelő tanár mentalitása,
egyénisége, aki meg tudja nyerni a tanulókat a foglalkozásokon való részvé-
telre, aktivitásra, a mindennapos testgyakorlás igényeinek kialakítására.
Vonzóvá teszi számukra a testnevelési órákat, a sportfoglalkozásokat. Mun-
káját a rendszeresség, következetesség, a tervszerűség jellemzi. Ennek egyik
biztosítéka a szakszerűen elkészített éves munkaterv – a tanmenet. Szeret-
nénk felhívni a figyelmet egy olyan munkatervre, melyben kiemelt szerepet
szánunk a tanítási egységnek. Változatosságot eredményez: az oktatás tar-
talma, a testgyakorlati ágak sorrendje, az órák szerkezete, az alkalmazott
foglalkoztatási formák és a gyakorlási anyag.