A testnevelés tantárgy kompetencia alapú tanításának tervezése a tanítási egységek és a tanórák alapján

Szerzők

  • Béla SZABÓ Eszterházy Károly Főiskola, Testnevelési és Sporttudományi Intézet, Eger
  • Gyula SZÉLES-KOVÁCS Eszterházy Károly Főiskola, Testnevelési és Sporttudományi Intézet, Eger
  • Anetta MÜLLER Eszterházy Károly Főiskola, Testnevelési és Sporttudományi Intézet, Eger
  • János SERES Eszterházy Károly Főiskola, Testnevelési és Sporttudományi Intézet, Eger

Kulcsszavak:

kompetencia, tanítási egység, tanmenet

Absztrakt

A hazai felsőoktatás átszervezésének, modernizálásának egyik kihívása – a
kompetenciaalapú tanárképzés és tanítás kifejlesztése.
Tanulmányunkban bemutattuk, hogy a testnevelés tanítás pedagógiai folya-
matában milyen elvárásai lehetnek a kompetenciák fejlesztésének. Hogyan ter-
vezhetők bekapcsolódásuk, társításuk az egyes tanórák, a tanítási egységek kép-
zési feladatát kiegészítve, a személyiségformálás teljesebbé tételéhez.
Szeretnénk felhívni a figyelmet egy olyan oktatási munkatervre, tanmenetre,
melyben kiemelt szerepet szánunk a tanítási egységnek. Biztosítva a tantervi
anyag teljes anyagának oktatását, a kompetencialapú tanítás és a programok
tervezését.

##submission.downloads##

Megjelent

2007-06-08

Ugyanannak a szerző(k)nek a legtöbbet olvasott cikkei

1 2 3 4 5 > >>