A testnevelés tantárgy kompetencia alapú tanításának tervezése a tanítási egységek és a tanórák alapján
Kulcsszavak:
kompetencia, tanítási egység, tanmenetAbsztrakt
A hazai felsőoktatás átszervezésének, modernizálásának egyik kihívása – a
kompetenciaalapú tanárképzés és tanítás kifejlesztése.
Tanulmányunkban bemutattuk, hogy a testnevelés tanítás pedagógiai folya-
matában milyen elvárásai lehetnek a kompetenciák fejlesztésének. Hogyan ter-
vezhetők bekapcsolódásuk, társításuk az egyes tanórák, a tanítási egységek kép-
zési feladatát kiegészítve, a személyiségformálás teljesebbé tételéhez.
Szeretnénk felhívni a figyelmet egy olyan oktatási munkatervre, tanmenetre,
melyben kiemelt szerepet szánunk a tanítási egységnek. Biztosítva a tantervi
anyag teljes anyagának oktatását, a kompetencialapú tanítás és a programok
tervezését.