Az interakció sajátossága az általános iskolai úszásoktatásban
Kulcsszavak:
úszásoktatás, tanár-diák interakciók, interakciós minták, tanári hatékonyságAbsztrakt
A szerző a tanár-tanulók közti interakciók fontosságát és azok szerepét
hangsúlyozza az általános iskolai úszásoktatásban. A kutatás során egy sajá-
tosan, az úszásoktatásra kidolgozott kategoriális megfigyelési módszerrel
dolgozik. A megfigyelési mintába (n=49) különféle képesítéssel rendelkező
személy – testnevelő tanár, úszóedző, úszásoktató, úszómester tartoznak.
Hetvenhét (77) úszófoglalkozásról készített videó felvételt, melyet Svoboda
interakciós analízis kategóriarendszerének segítségével vizsgált. A kutatás
alapvető célkitűzés az úszó-oktató pedagógusok szerepének alaposabb meg-
ismerése mellett az úszásoktatásra jellemző interakciós helyzetek feltérképe-
zése.