A szervezés módjainak és a foglalkoztatás formáinak megválasztása az úszásoktatásban

Szerzők

  • Melinda BÍRÓ Eszterházy Károly Főiskola, Testnevelési és Sporttudományi Intézet, Eger

Kulcsszavak:

úszás, foglalkoztatási formák, megfigyelés

Absztrakt

A tanulmány célja, az általános iskolai úszásoktatás szervezési módjainak,
foglalkoztatási formáinak feltérképezése, ajánlása.
A vizsgálati mintába (n=47), általános iskoláskorú tanulóknak úszást oktató
személyek tartoztak (testnevelő tanár, szakképzett úszásoktató; úszóedző, úszó-
mester).
A felméréshez a közvetlen kikérdezés (kérdőív segítségével) és a kategoriális
megfigyelés módszerét alkalmaztam.
Eredmények: a vizsgálati személyek leginkább osztályfoglalkoztatási formát
(50,59%) és kisebb százalékban csapatfoglalkoztatási formát alkalmaztak
(36,83%) egyéb (12,57%). Kezdők (61,63%) tanításánál és kisvizes oktatáskor
(65,81%) leginkább osztály foglalkoztatási formát, míg haladó csoportoknál
(54,65%) és mélyvizes foglalkozásoknál (56,41%) a csapat foglalkoztatási forma
dominál.
Következtetés: a vizsgálati személyek kisvizes és kezdők oktatásánál, továbbá
új mozgások tanításánál, nem a szakirodalmak által ajánlott, az oktatási feladat-
nak megfelelő foglalkoztatási formákat választották.

##submission.downloads##

Megjelent

2007-06-08

Ugyanannak a szerző(k)nek a legtöbbet olvasott cikkei

<< < 1 2 3 4 > >>