Javaslat az oktatás stratégiáinak, módszereinek kiválasztásához, úszástanításnál

Szerzők

  • Melinda BÍRÓ Eszterházy Károly Főiskola, Testnevelési és Sporttudományi Intézet, Eger

Kulcsszavak:

tanítási módszerek, oktatási stratégiák, úszás

Absztrakt

Áttekintve a neveléstudomány szakirodalmában fellelhető tanítási-tanulási
stratégiákat, azt a megállapítást vonhatjuk le, hogy – számos oktatási stratégiát
alkalmaznak a mozgásos cselekvések tanítására, sőt az ilyen irányú kutatások
több oldalról is közelítettek a témához – de ennek ellenére az alapfokú úszások-
tatásban az oktatási folyamat komplexitása, az úszómozgás és az úszástanítás
számos sajátossága miatt a stratégiák meghatározása komoly nehézségekbe üt-
közik. A jelen tanulmányban, ezért olyan, célorientált tanítás – tanulási stratégi-
ák és az ehhez szorosan kapcsolódó módszerek konkrét meghatározása, feltérké-
pezése, rendszerezése a cél, amelyek az oktatás egy speciális területén, a mozgá-
sos cselekvések oktatásában, kiemelten az úszásoktatásnál érvényesülnek.

##submission.downloads##

Megjelent

2008-06-08

Ugyanannak a szerző(k)nek a legtöbbet olvasott cikkei

1 2 3 4 > >>