A 2013 évi madridi kézilabda férfi világbajnokság szurkolói kérdőíves felmérése, tapasztalatai
Kulcsszavak:
kézilabda, világbajnokság, sportturizmus, szurkolókAbsztrakt
A 2013. évi madridi férfi kézilabda világbajnokságon végeztem kérdőíves
felmérést a magyar válogatott két mérkőzése alatt, mind a magyar, mind az ak-
tuális ellenfél szurkolóinak a körében. Kíváncsi voltam, hogy a világbajnoksá-
gon szurkoló drukkerek milyen turisztikai „magatartással” érkeztek erre a világ-
bajnokságra. Ezen kívül kíváncsi voltam a helyszínen jelen lévő. szurkolók mi-
lyen erősségű kapcsolatot ápolnak a kézilabda sportággal, és milyen költségve-
téssel érkeztek erre a világeseményre. Végezetül összehasonlítottam a házigazda
csapat mérkőzéseinek helyt adó sportcsarnokok csoportmérkőzések alatt produ-
kált nézőszámait a madridi és a 2011. évi göteborgi helyszínek tükrében.