A 2013. évi madridi kézilabda-világbajnokság szurkolóinak kérdőíves felmérése, tapasztalatai
Kulcsszavak:
kézilabda, világbajnokság, sportturizmus, szurkolókAbsztrakt
A 2013. évi madridi férfi kézilabda-világbajnokságon végeztünk kérdőíves
felmérést a magyar válogatott két mérkőzése alatt, mind a magyar, mind az ak-
tuális ellenfél szurkolóinak a körében. Kiváncsiak voltunk, hogy a világbajnok-
ságon szurkoló drukkerek milyen turisztikai „magatartással” érkeztek erre a vi-
lágbajnokságra. Ezen kívül kíváncsiak voltunk arra, hogy a helyszínen jelen lévő
szurkolók milyen erősségű kapcsolatot ápolnak a kézilabda sportággal, és milyen
költségvetéssel érkeztek erre a világeseményre. Végezetül összehasonlitotuk a há-
zigazda csapat mérkőzéseinek helyt adó sportcsarnokok csoportmérkőzések alatt
produkált nézőszámait a madridi és a 2011. évi göteborgi helyszínek tükrében.