Turisták közösségimédia használata az utazás során

Szerzők

  • Gergely RÁTHONYI Debreceni Egyetem Alkalmazott Informatika és Logisztika Intézet, Debrecen
  • Kinga RÁTHONYI-ODOR Debreceni Egyetem Sportgazdasági és -menedzsment Tanszék, Debrecen
  • Anetta MÜLLER Eszterházy Károly Egyetem, Sporttudományi Intézet, Eger

Kulcsszavak:

turizmus, IKT, közösségi média, felhasználói tartalmak

Absztrakt

Az internet megjelenésével és széles körű elterjedésével a turisztikai szolgálta
tók ajánlataikkal felkerültek a világhálóra, ezáltal közelebb kerülve a potenci
ális vevőkhöz, mindez azt eredményezte, hogy a turizmus platformja növekvő
gyorsasággal a világháló lett.
Az elmúlt években egyre meghatározóbb szerepet játszanak a közösségimé-
dia-oldalak - melyet az internet-hozzáférés és a mobiltelefonok mellett napja
ink digitális társadalmának harmadik alappillérének tartanak - , az online szá
jreklám (eW OM ), a csoportos információszűrés, a személyreszabás, a webes
és mobilapplikációk.
Jelen kutatásban egyrészről arra kerestük a választ, hogy az internethasználó
felnőtt lakosság körében milyen szerepet játszanak a közösségi oldalak, fel
használói tartalmak az utazás szervezésekor. Másfelől arra voltunk kíváncsiak,
hogy a közösségi média használata hogyan alakul a megkérdezettek körében
az utazás során, azaz az utazás előtt, alatt és után.
Az eredményekből összességében megállapítást nyert, hogy az utazás szer
vezése során a hagyományos információforrások még mindig nem elhanya
golhatóak. A közösségi média és a felhasználói tartalmak fontosak az utazás
során, elsődlegesen az utazás előtt és alatt.

##submission.downloads##

Megjelent

2016-08-06

Ugyanannak a szerző(k)nek a legtöbbet olvasott cikkei

1 2 3 4 > >>