Oktatási segédeszközök szerepe az általános iskolások úszás tanításában
Kulcsszavak:
úszásoktatás, oktatási stratégia, oktatási eszközAbsztrakt
A szerző a didaktikai eszközök szerepét és jelentőségét tárgyalja az okta-
tási folyamatban, kiemelt hangsúllyal a mozgástanítás speciális területén, az
általános iskolai úszásoktatásban. Tanulmányában kitér a didaktikai eszkö-
zök oktatási stratégiákban betöltött fontos szerepére, és egymástól elválaszt-
hatatlan egységére. Megfigyeléseiben olyan úszást oktató személyeket (edző,
úszásoktató, testnevelő, úszómester) tanulmányozott, akik általános iskolás
korú tanulókkal foglalkoznak. Jelentős összefüggésekre hívja fel a figyelmet,
a következő vizsgált változók mentén: az oktatók neme, szakképzettsége stb.
Az eszközhasználat és az oktatott didaktikai feladat összefüggésére, az
úszásoktatásban használt segédletek jelentősebb szerepére, gyakoribb alkal-
mazására hívja fel a figyelmet.