Oktatási segédeszközök szerepe az általános iskolások úszás tanításában

Szerzők

  • Melinda BÍRÓ Eszterházy Károly Főiskola, Testnevelési és Sporttudományi Intézet

Kulcsszavak:

úszásoktatás, oktatási stratégia, oktatási eszköz

Absztrakt

A szerző a didaktikai eszközök szerepét és jelentőségét tárgyalja az okta-
tási folyamatban, kiemelt hangsúllyal a mozgástanítás speciális területén, az
általános iskolai úszásoktatásban. Tanulmányában kitér a didaktikai eszkö-
zök oktatási stratégiákban betöltött fontos szerepére, és egymástól elválaszt-
hatatlan egységére. Megfigyeléseiben olyan úszást oktató személyeket (edző,
úszásoktató, testnevelő, úszómester) tanulmányozott, akik általános iskolás
korú tanulókkal foglalkoznak. Jelentős összefüggésekre hívja fel a figyelmet,
a következő vizsgált változók mentén: az oktatók neme, szakképzettsége stb.
Az eszközhasználat és az oktatott didaktikai feladat összefüggésére, az
úszásoktatásban használt segédletek jelentősebb szerepére, gyakoribb alkal-
mazására hívja fel a figyelmet.

##submission.downloads##

Megjelent

2025-02-12

Ugyanannak a szerző(k)nek a legtöbbet olvasott cikkei

1 2 3 4 > >>