Az úszásoktatás tanár – tanuló interakcióinak meghatározása, cheffers interakciós kategóriarendszerének(CAFIAS) adaptálásával

Szerzők

  • Melinda BÍRÓ Eszterházy Károly Főiskola, Testnevelési és Sporttudományi Intézet, Eger

Kulcsszavak:

interakció típus, tanári hatékonyság, kategoriális megfigyelés

Absztrakt

A kutatás a tanári – tanulói interakciók sajátosságait vizsgálja az úszófoglal-
kozásokon. A megfigyelt mintába az általános iskoláskorú tanulóknak úszást
oktató személyek (n=49) – testnevelő tanárok, úszásoktatók, úszómesterek, és
úszóedzők – kerültek (28 nő, 21 férfi). A hetvenhét (77) úszófoglalkozásról ké-
szített videó felvételt a Flanders-, Cheffers által módosított interakciós kategó-
riarendszerével (CAFIAS) és Svoboda megfigyelési rendszerével elemeztük. A
megfigyelés megbízhatóságának mértékéül a megfigyelők közötti egyetértés
nagyságát vizsgáltuk, amely 86% és 92% közt mozgott. Összességében megálla-
píthatjuk, hogy a mozgástanításnak ezen a sajátos terültén az osztálytermitől és a
testnevelési óraitól is különböző tanár-tanuló interakciók bontakoznak ki.

##submission.downloads##

Megjelent

2009-06-08

Ugyanannak a szerző(k)nek a legtöbbet olvasott cikkei

1 2 3 4 > >>