A mozgásos játékok szerepe a család és az iskola kapcsolatában
Kulcsszavak:
mozgásos játékok, folklór, iskolai játékok, játékterápia, mindennapos testnevelésAbsztrakt
Célunk annak igazolása, hogy a mozgásos játékok 4 jellemzője révén: érdek
nélküli tevékenység, szabad cselekvés, örömélmény kíséri, minden korosztály
számára szervezhető, kiváló eszközként szolgál a tanulók személyiségfejleszté-
sében a családban és iskolában egyaránt.
Történetileg a középkori népi játékok kialakulásáig nyúlunk vissza, amikor a
család korra, nemre való tekintet nélkül együtt játszott, együtt töltötte a szabad-
idejét vásár- és ünnepnapokon.
Nyugat-Európa három országában (Franciaország, Svájc, Ausztria) végzett
összehasonlító vizsgálattal – kiemelten a Bécsi kísérlet bemutatásával – igazol-
juk a játék komplex fejlesztő-nevelő hatását. Az összekötőkapocs az iskola és
család között az iskola által rendszeresen szervezett szülő-tanuló játékdélutánok
és hétvégi versenyek. A játék lehetőség és módszer a két nevelési színtér egysé-
ges munkájához.