A Kölyökatlétika dobófeladatainak alkalmazhatósága az általános iskolai testnevelésben
Kulcsszavak:
Kölyöktlétika, dobások oktatása, testnevelésóraAbsztrakt
Tanulmányunk célja bemutatni a Kölyökatlétikai Programon belül a dobószámok jelentőségét a mindennapos testnevelésben. A felmérést általános iskola alsó tagozatában tanító testnevelők és tanítók között kérdőíves módszerrel végeztük. Arra voltunk kíváncsiak, hogy a vizsgálati személyek közül milyen százalékos arányban, milyen óraszámban, mely gyakorlatokat előnyben részesít ve használják a program dobófeladatait, valamint milyen hagyományos, a kötelező tanter vben előírt dobógyakorlatokat, eszközöket alkalmaznak még. A kapott eredmények azt mutatják, hogy a tanfolyamot elvégzett pedagógusok nagy százalékban, hatékonyan használják a Kölyökatlétika dobófeladatait, melyek közül kiemelten a szivacsgerelyt alkalmazzák, valamint a kislabdahajítást és a medicinlabdás gyakorlatokat preferálják az oktatás során.