Az iskolai egészségnevelés változásai a járványhelyzet alatt
A szabadidős fizikai aktivitás helyzete és szerepe
DOI:
https://doi.org/10.33040/ActaUnivEszterhazySport.2023.51.19Kulcsszavak:
iskola, nevelés, COVID, szabadidőAbsztrakt
A köznevelési intézmények jelentős feladata az egészséges életmód és pozitív szokásrendszer kialakításának és megszilárdulásának támogatása (Járomi és Vitrai, 2017). Kutatásom célja bemutatni az egészségnevelés jellemzőit, a szabadidős fizikai aktivitásra és a Covid-19 okozta változásokra fókuszálva. Középiskolai tanárokkal, tanulókkal és iskolai védőnőkkel készítettem interjút (n = 30), kiegészítve a pedagógiai, illetve szakmai programok elemzésével a szabadidős fizikai aktivitásra vonatkozó ajánlások tekintetében. A pandémia az iskolai egészségfejlesztés tartalmában és módszertanában is változást hozott. Az egészségneveléshez kapcsolódó jó gyakorlatok feltárása a járványhelyzet okozta változásokhoz alkalmazkodva is szükséges, további kutatásra javasolt terület.