Az értékelés szerepe a testnevelésben
Kulcsszavak:
értékelés, interakció, tanári visszacsatolás, testnevelésAbsztrakt
Sokat hallunk a mai fiatalok mozgásszegény életmódjáról, melynek - egyéb
negatív következményeken túl - jelentős szerepe van a különböző testmozgások-
hoz való negatív viszonyulásukban. A közoktatásban jelen lévő testnevelés órákon
a tananyag hatékony és eredményes elsajátíttatása érdekében különös jelentőség-
gel bír a pedagógus tevékenységet ösztönző motiváló; helyes önértékelést segítő
informáló és szelektáló; önbizalmat befolyásoló megerősítő, korrigáló; vagy ép-
pen feszültséget csökkentő tevékenysége. Ezek persze kulcsszerepet játszhatnak
abban, hogy a tanulók örömforrást, sikerélményt biztosító lehetőséget lássanak a
testmozgásban, érdeklődőén és bátran, pozitív attitűddel viszonyulva a sokrétű
mozgásos formák biztosította kihívásokhoz.
Munkámban azon kérdőíves kikérdezésen alapuló kutatásom eredményeit
mutatom be, melynek során zömében több éves, évtizedes tapasztalattal rendel-
kező testnevelő tanár kollégáim véleményére voltam kíváncsi az értékelő, teljesít-
mény-visszajelző pedagógiai lehetőségek alkalmazását illetően.