Mentális felkészítő program utánpótláskorú kézilabdázók számára

Gyakorlatok és tanulságok

Szerzők

  • FARKAS Dóra Pszichológia és Sportpszichológia Tanszék, Magyar Testnevelési és Sporttudományi Egyetem, Budapest
  • BARTÓK Réka Piroska Pszichológia és Sportpszichológia Tanszék, Magyar Testnevelési és Sporttudományi Egyetem, Budapest
  • GYÖMBÉR Noémi Pszichológia és Sportpszichológia Tanszék, Magyar Testnevelési és Sporttudományi Egyetem, Budapest

DOI:

https://doi.org/10.33040/ActaUnivEszterhazySport.2025.57.105

Kulcsszavak:

mentális felkészítés, pszichológiai készségfejlesztés, kézilabda, csapatkohézió, élményalapú tanulás

Absztrakt

A tanulmány célja egy nyolchetes mentális felkészítő program bemutatása, amely két utánpótláskorú férfi-kézilabdacsapat pszichológiai készségeinek fejlesztését támogatta. A program a csapatkohézió, kommunikáció, döntéshozatal, önreflexió és stresszkezelés területeire összpontosított, Kolb élményalapú tanulási modelljére építve. A foglalkozások során csoportos gyakorlatok, szociometriai mérés és strukturált megfigyelések segítették a résztvevők bevonódását és önismeretét. A visszajelzések és megfigyelések alapján a program hozzájárult az egyéni és csoportos működés javulásához, erősítve a sportolók közötti bizalmat és együttműködést. Az eredmények alátámasztják, hogy a célzott pszichológiai készségfejlesztés kiemelt szerepet tölthet be az utánpótláskorú sportolók mentális felkészítésében.

##submission.downloads##

Megjelent

2025-11-12