A mindennapos testnevelés implementációja észak-alföldi általános iskolákban
Kulcsszavak:
általános iskolások, mindennapos testnevelés, NAT 2012Absztrakt
Hazánkban az iskolai testnevelésre vonatkozóan jelentős oktatáspolitikai vál
tozás történt a mindennapos testnevelés bevezetésével. Így a Testnevelés és
sport műveltségi terület változásainak vizsgálata adja kutatásunk központi té
máját. Egyfelől a testnevelés tantárgy kedveltségét vizsgáltuk. Másfelől a NAT
2012 céljaihoz igazodva arra kerestük a választ, hogy a mindennapos testneve
lésórával összefüggő pozitív és negatív attitűdök milyen értékkel jelennek meg
a tanulók körében (n = 1074).
Az eredmények azt mutatják, hogy a tanulók igen kiemelkedő része (95%)
szereti a testnevelésórákat. A nemek közti kedveltség tekintetében azonban
szignifikáns eltérés mutatható ki a fiúk javára (p = 0,000). A testnevelők sze
repe, motiváló hatása kiemelten jelentkezik kutatásunkban.
Összességében - a diákok állítására támaszkodva - megállapítható, hogy a
mindennapos testnevelés általunk vizsgált, NAT-ban megfogalmazott céljai
megjelennek a diákok véleményeiben.