A Nyíregyházi Főiskolára felvett testnevelés szakos férfi hallgatók erővel kapcsolatos motoros tesztjeinek összehasonlító elemzése
Kulcsszavak:
Nyíregyházi Főiskola, főiskolai hallgatók, gimnasztika, motoros tesztek, hatékonyság, fejlődésAbsztrakt
A Nyíregyházi Főiskola Testnevelés és Sporttudományi Intézetében a Gim-
nasztika tantárgy keretén belül lehetőségünk van a testnevelés szakos hallgatók
fizikai kondíciójának mérésére és megítélésére. Az első tanév szeptember hó-
napjában előírt motoros tesztek – erő-állóképesség és gyorserő mérésére szolgá-
ló 4 próba – vizsgálatával kétszer ötéves időszak eredményeit kívánjuk bemutat-
ni és összehasonlítani.
Az 1991–95 közötti hagyományos kétszakos testnevelő tanári képzés és a
2006–2010 közötti Bolognai (BSc) testnevelő-edző képzés motoros próbái
eredményeinek összehasonlításához, feldolgozásához és értékeléséhez az SPSS
16.0-ás szoftvert használtuk, amelynek segítségével átlagot, szórást, százalékot
és kétmintás T-próbát számítottunk.
A kutatás során a Nyíregyházi Főiskola első évfolyamos testnevelés szakos
férfi hallgatóinak adatait vettük alapul.